sniadanie - maliny - inspiracje
25 Cze 2016
Food
0 Comment

Pozostając w trendzie kulinarnym, idę za ciosem. Wysyp moich ulubionych warzyw i owoców o tej porze roku jest tak duży, że pomimo braku wrodzonych czy też nabytych umiejętności kulinarnych podzielę się prostymi pomysłami, jak szybko przygotować smaczne i zdrowe śniadanie z malinami. A lista walorów prozdrowotnych malin jest długa!
 
W kuchni nadrabiam kreatywnością. Przygotowując posiłki łączę kilka ulubionych składników, dosładzam szczyptą estetyki rekompensującą brak wiedzy kulinarnej, a na koniec dorzucam cząstkę siebie.
 
Maliny to samo zdrowie! Mimo iż są słodkie, są niskokaloryczne. Wartość energetyczna w 100 gramach owoców wynosi 29 kcal. Zawierają wiele witamin i minerałów. A że nie wymagają termicznej obróbki, wszystko co najlepsze trafia wprost do organizmu. Maliny mają kilkukrotnie więcej błonnika niż truskawki!
Odmładzają – opóźniają proces starzenia i dbają o skórę. Dbają też o serce – wzmacniają naczynia krwionośne. Wzmacniają – podnoszą odporność i zapobiegają infekcjom. Poza tym dbają o dobry nastrój i wyśmienicie smakują. Bomba!
 
Głodny po nocy organizm i mózg domaga się energetycznego paliwa. Bez śniadania nie wychodzę z domu. Ten poranny rytuał jest tak mocno wpisany w tryb mojego funkcjonowania, że kosztem krótszego snu, a czasami spóźnienia się muszę go dopełnić. Do tego kawa i mogę rozpocząć dzień!
Dziś maliny w roli głównej w śniadaniowych kompozycjach. Czas potrzebny na ich przygotowanie jest niewspółmiernie krótki w stosunku do osiągniętego efektu!
 
Śniadanie na ciepło: Jaglanka z malinami
 
Składniki: płatki jaglane i płatki orkiszowe na mleku (napoju) ryżowym, nasiona chia (szałwia hiszpańska), suszona żurawina, suszone jagody goji, orzechy, suszone płatki kokosa i maliny
 

Jaglanka z malinami

Jaglanka z malinami

Śniadanie na wynos: Koktajl z malinami
 
Składniki: liście szpinaku, banan, świeży ogórek ze skórką, maliny, avocado, płatki orkiszowe, ostropest mielony, woda niegazowana lub mleko (napój) ryżowe
 

Koktajl z malinami

Koktajl z malinami

Śniadanie na weekend: Pancakesy z malinami
 
Składniki: ciasto na pancakesy według własnej receptury, maliny, jogurt naturalny, syrop klonowy lub miód
 

Pancakesy z malinami

Pancakesy z malinami

Śniadanie na szybko: Muesli z malinami
 
Składniki: płatki żytnie, nasiona chia (szałwia hiszpańska), płatki kukurydziane, mleko (napój) ryżowe, suszona żurawina, suszone jagody goji, orzechy i maliny
 

Muesli z malinami

Muesli z malinami

Śniadanie na zimno: Jogurt naturalny z malinami
 
Składniki: jogurt naturalny, maliny, granola owsiana, miód, suszone płatki kokosa
 

Jogurt naturalny z malinami

Jogurt naturalny z malinami


Smacznego!
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *