zdrowe - koktajle
6 Kwi 2016
Food
0 Comment

Koktajle są idealną formą dostarczenia organizmowi sporej porcji warzyw i owoców. Gdyby nie ich płynna forma, dużo trudniej by mi szło ich przyswajanie, a tradycyjne metody spożywania szybko zatopiłyby moją wyporność. Zdrowe koktajle na cały tydzień!
 
Kluby fitness i siłownie zaczynają pękać w szwach, a reklamy coraz agresywniej atakują naszą podświadomość marzeniami o szczupłej i zadbanej sylwetce. Znak, że za trzy miesiące nastanie lato i trzeba zrobić z sobą porządek.

Odwieczne pytanie: „Jak ja się pokażę na plaży?!”, zaprząta coraz więcej zmartwionych głów pań i panów. Tym, co wierzą w cuda lub lubią eksperymenty z własnym zdrowiem, pozostawiam dalsze podążanie „ślepą” ulicą w kierunku zgubnych złudzeń. Pozostałych zachęcam do wprowadzenia zdrowych nawyków żywieniowych. Warto zacząć właśnie od nich!
 
Jeśli brakuje Ci pomysłów na zdrowe dania, zobacz także moje propozycje sałat! Przeczytaj jakie to łatwe i szybkie!
 
http://bedifferent.pl/moje-gotowanie-salata/
 

Sałata na obiad, szybki i zdrowy posiłek

Sałata z szynką Serrano

W księgarniach jest dostępnych wiele książek o koktajlach.
 
Setki przepisów, wiele ich rodzajów. Ale to nie dla mnie, nie lubię dorabiania teorii do rzeczy prostych.
 
Nie dzielę koktajli na zielone, czerwone, oczyszczające, na anemię, wzmocnienie, osteoporozę i inne przypadłości. Takie podejście uważam za ograniczające, można pogubić się i stracić zapał – „im większy wybór, tym większy mętlik”, jak mówi powiedzenie.
 
Najważniejszą kwestię jest wyrobienie w sobie nawyku picia koktajlu… codziennie!
 
Jeśli stanie się on niezbędnym elementem Twojego dnia, wtedy można zająć się pogłębianiem wiedzy z zakresu świadomego żywienia. Im więcej swobody w komponowaniu, tym większa radość ze sporządzania i spożywania.
 
Moje koktajle są wypadkową tego, co mam w lodówce i tego, na co mam ochotę, jednak z zachowaniem kilku prostych zasad, o których mowa na końcu wpisu. Zamiast płacić ciężkie pieniądze za szklankę zdrowia na tak zwanym mieście i ulegać modzie wynoszącej koktajl do rangi luksusu, lepiej samemu wygospodarować trzy minuty dziennie i codziennie komponować swoje koktajle!
 
Koktajle to nieocenione źródło zdrowia. Z nimi rozpoczynam dzień, a uporczywy problem: „Co dziś przygotować?”, „Przecież to samo było wczoraj!”, to już historia. Mądrze skomponowane stanowią odżywcze i pożywne śniadanie lub zdrową przekąskę w ciągu dnia. Urozmaicają i wzbogacają dzienne żywienie.
Oto koktajle na cały tydzień!
 
Poniższe propozycje zawierają składniki, które obecnie są łatwo i tanio dostępne. Im jednak bliżej lata, tym więcej świeżych, polskich owoców – truskawek, malin, borówek, które idealnie nadają się do koktajlu. Przepisy z ich wykorzystaniem również umieszczę na blogu!
 
Koktajl na poniedziałek
 
Składniki: świeży szpinak, świeży ogórek ze skórką, banan, gruszka ze skórką
 
Dodatki: siemię lniane, spirulina (sproszkowane algi), oliwa z oliwek, woda niegazowana
 
zdrowe - sycace - koktajle
 
Koktajl na wtorek
 
Składniki: natka pietruszki, burak (jednodniowy sok z buraka), kiwi, jabłko ze skórką
 
Dodatki: nasiona chia (szałwia hiszpańska), ostropest mielony, woda niegazowana
 
zdrowe - smaczne - koktajle
 
Koktajl na środę
 
Składniki: seler naciowy, świeży szpinak, gruszka ze skórką, banan
 
Dodatki: siemię lniane, imbir mielony, avocado, woda niegazowana
 
zdrowe - koktajle - pozywne
 
Koktajl na czwartek
 
Składniki: natka pietruszki, świeży ogórek ze skórką, świeży ananas, jabłko ze skórką
 
Dodatki: spirulina (sproszkowane algi), ostropest mielony, avocado, woda niegazowana
 
zdrowe - koktajle - smaczne
 
Koktajl na piątek
 
Składniki: seler naciowy, marchew (jednodniowy sok z marchwi), gruszka ze skórką, banan
 
Dodatki: imbir mielony, młody jęczmień mielony, oliwa z oliwek, woda niegazowana
 
zdrowe - koktajle - smaczne
 
Koktajl na sobotę
 
Składniki: świeży burak (cienko pokrojone plastry), świeży jarmuż, kiwi, jabłko ze skórką
 
Dodatki: nasiona chia (szałwia hiszpańska), siemię lniane, woda niegazowana
 
zdrowe - koktajle - smaczne
 
Koktajl na niedzielę
 
Składniki: szpinak mrożony, świeży ogórek ze skórką, truskawki mrożone, banan
 
Dodatki: młody jęczmień mielony, ostropest mielony, avocado, woda niegazowana
 
smaczne - koktajle - zdrowe
 
Moje porady:

  • Moje koktajle składają się z dwóch rodzajów warzyw oraz dwóch rodzajów owoców. Idealna proporcja to 50/50. Odchylenia w jedną lub drugą stronę też dopuszczalne. Jeśli wolisz smak bardziej warzywny, dodaj więcej warzyw. Jeśli bardziej owocowy, dodaj więcej owoców.
  •  

  • Moje koktajle zawierają zdrowe dodatki – siemię lniane, ostropest mielony, spirulinę (sproszkowane algi), młody jęczmień mielony, nasiona chia (szałwia hiszpańska), imbir mielony. Wszystkie dodatki są już powszechnie dostępne. Jeśli ich ilość jest dla Ciebie zbyt duża, ogranicz je do trzech. Sprawdź na opakowaniu sposób użycia.
  •  

  • Moje koktajle zawierają „coś tłustego” – oliwę z oliwek, nasiona chia lub avocado, które może być składnikiem koktajlu (dodaj więcej) lub dodatkiem (dodaj mniej). Są one niezbędne do lepszego wchłaniania witamin. A skoro pijesz koktajle, to ważne, aby jak największa ilość wartościowych składników została w organizmie.
  •  

  • Moje koktajle są na bazie wody niegazowanej. Możesz do wody lub zamiast niej wlać napój roślinny (zwany mlekiem) – sojowy, ryżowy, kokosowy. Pożywna przekąska gotowa! Jeśli bardziej odpowiada Ci wodnista forma, dodaj więcej płynu. Jeśli wolisz bardziej stałą konsystencję, dodaj mniej płynu.
  •  

  • Możesz do koktajlu dodać ulubione płatki – żytnie, orkiszowe, owsiane, gryczane, jaglane. Wzbogacają koktajl, a wraz z napojem roślinnym zamieniają go w odżywcze śniadanie. Płatki zagęszczają koktajl.
  •  

  • Nie dosładzam moich koktajli. Słodycz owoców czy warzyw (marchew, burak) jest dla mnie wystarczająca. Jeśli jednak lubisz słodsze wersje, dodaj mód, syrop z agawy, syrop klonowy lub inne zdrowe „dosładzacze”.
  •  

  • Miej zawsze mrożone liście szpinaku, truskawki, maliny i inne. Nawet jeśli zabraknie świeżych składników, zawsze możesz wspomóc się mrożonymi. Nie będzie wymówek, że nie było z czego przygotować koktajlu.
  •  

  • Świeży szpinak, jarmuż czy mieszanka świeżych warzyw jako baza do koktajlu dostępne są w wielu sklepach. Zerknij do lodówki ze świeżymi produktami.
  •  

  • Do moich koktajli dodaję także świeże jednodniowe soki. Jeśli jednak masz wyciskarkę lub sokowirówkę, czas i nie przeraża Cię bałagan po skończonej czynności, samodzielnie przygotuj soki i użyj do koktajlu.
  •  

  • Do przygotowania moich koktajli wystarczy blender kielichowy.  Po sporządzeniu wypij na śniadanie lub przelej do butelki i zabierz ze sobą do pracy i szkoły.
  •  

 
Bądź kreatywny! Smacznego! A jeśli masz pytania, pytaj!
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *